Neden Polonya ?

En merak edilen sorulardan biridir, Exchange Student olacağımı duyan hemen hemen herkes Polonya'ya gideceğimi öğrendikten sonra "Abi niye Polonya?" demekten kendini alamamıştır. Yani haklılarda şimdi :) Ülkemizde pekte bilinmeyen bir Orta Avrupa ülkesi. Peki asıl sorumuza gelelim ben neden burayı tercih ettim ? Aslında Erasmus'a katılacağıma karar verdiğim andan itibaren hep aklımda İngiltere vardı. Universitenin anlaşmalı olduğu okullar listesinden okuluda bulmuş (University of Sussex) daha o zamanlar geniş çaplı bir araştırma içerisine girmiştim. Gel gör  ki ben Erasmus yapmaya hak kazandım okulun anlaşma süresi doldu ve tekrar anlaşma yinelemediler. Sebebi hikmetini sorduğumdaysa İngiltere'nin başta vize olmak üzere bir çok hususta problem çıkarması olarak gösterildi. Eveeet, buradan sonra elimde 5 ülke ve bu 5 ülkeden yaklaşık 12-13 okul kaldı. Ülkeler şu şekildeydi; İspanya, Portekiz,Almanya,Yunanistan,Polonya. 



1-) Dil

Şimdi "Oğlummm İspanya dururken Polonya ne ayak, onu geçtim Almanya!!??" diyeceksiniz. Siz diye durun =) Polonya haricinde ki tüm ülkelerde eğitim dili maalesef ki kendi dillerinde idi. Yahu ben zaten İngilizceyi bilmem kaç yılda anca sökmüşüm(?) hangi ara İspanyolcayı öğreneceğim de hangi ara o öğrendiğim İspanyolca'yla gördüğüm dersleri anlayabileceğim, insanlarla anlaşabileceğim ? :) Daha "La Amiga" ile "El Amigo" nun farkına bile anca vardım. =) Neyse sevgili okurlarım lafı dolandırmayalım. Kısacası ilk neden eğitim dilinin İngilizce olması oldu.


2-) Jeopolitik Konum

Sırf eğitim dili İngilizce diye Polonya tercih edilmez tabii ki, başka nedenlerimiz de var. Emin olun eğitiminizi Lehçe'de alacak olsanız orada Erasmus yapmak için makul nedenler sıralayacağım sizlere. Bildiğini üzre Polonya Avrupa'nın hemen hemen tam ortasında. Batıda Almanya, güneyde Slovakya, doğuda Belarus, güneybatıda Çek, kuzeydoğuda Rusya ve Litvanya, güneydoğuda Ukrayna Polonya'nın komşu ülkeleri. Peki bunun anlamı ne ? Erasmus nedir ne değildir diye anlatmadım biliyorsunuz, ama bir anlamda da Avrupayı gezmek olduğunu belirtelim. En az 3-4 ülke değiştirmiyorsanız yaptığınız Erasmus Erasmus değildir bence.



3-) Ekonomi

Ekonomik anlamda Türk vatandaşları için "En İdeal" tercihlerden biridir. Polonya Avrupa Birliğine üye bir ülke olmasından ötürü para birimi olarak Euro'nun da kabul görmesine rağmen kendi para birimlerinden vazgeçmemişler ve Zloty (Ziloti) kullanmaktalar.(PLN olarakta görebilirsiniz.) Şimdi küçük bir hesap yapalım. Polonya için verilen hibe miktarı aylık 345 Euro, bu da yaklaşık 800 Lira eder ki 1500 Zloty'e denk gelir. (1 EUR = 4,4 PLN // 1 LİRA = 1,9 PLN // 26.05.2012) Yurt fiyatları ortalama aylık 100-150 Euro civarı. [Hollanda da 300-400 Euro civarı olduğunu düşünürseniz ya da Türkiye ile dahi kıyaslarsanız farkı anlayacaksınız.] Teknolojik ürünler ülkemize nazaran daha ucuz. [Samsung Galaxy S2 ülkemizde 1500 lira iken Polonya'da yaklaşık 900 lira. Ve tabii Tax Free uygulamasıyla bu fiyat 750-800 Liraya kadar inebilmekte.] Daha orada bulunmadığım için yeme-içme fiyatları konusunda pek fikir beyan edemeyeceğim fakat orada olan arkadaşlardan edindiğimiz bilgilere göre o da oldukça uygun. Unutmayın hayat şartlarının uygun olması sizin para biriktirmenize olanak sağlayacak bu da size istediğiniz Avrupa ülkesine gitmek için fırsat sunacaktır.

Excange Student demişken; =D
Ben exchange student olarak gelmişem Kırgızistandan, hemişem bu topraklara varmışam.


1 yorum:

  1. güzel yazı güzel bilgiler devamını merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil

Sorularınız tarafımca incelenip cevabıyla birlikte yayınlanır.
Anlayışınız için teşekkür ederim.