Polonya'ya Nasıl Giderim ?

Bloğumuzun hediyeli çekilişine katıl !


Bu yazımda sizlere Polonya'ya neyle nasıl gidilebilir onu anlatmaya çalışacağım. Öncelikle ne olursa olsun uçak kullanacağınızdan emin olunuz zira 2300 km lik yol (istanbul-varşova) ülke ülke geçerek otobüsle gidilmez. Eğer Avrupa birliği üyesi olsaydık ülke ülke dolaşa dolaşa giderdik ama neyse.. İşte bu nedenle tek seçenek uçak kalıyor. Peki nasıl ?

1-) Direkt Uçuş

Öncelikle direkt (aktarmasız) uçuş için 2 firma mevcut;

1-) THY (Türk Hava Yolları)
2-) LOT (Polonya Hava Yolları)




Geçtiğimiz aylarda THY, LOT firmasını satın almak üzereydi fakat ne olduysa vazgeçtiler. Bu 2 firmamız bazen ortak uçuş gerçekleştirmekte. Ilk defa yurt dışına çıkıyorsanız, gurbet elleri pek bilmiyorsanız binin uçağınıza 2.5-3 saat yayılın koltuğunuza paşa paşa aktarmasız olarak gidin derim. Direkt uçuş seçeneğimiz güvenli, hızlı ama ne yazık ki biraz pahalı. Ortalama olarak Thy 640 lira, Lot ise 420  lira civarıdır. (Tek Yön Gidiş) Gidiş-Geliş çift bilet almanız durumunda daha ucuza geliyor tabii ki. Burada dikkat etmemiz gereken husus mümkünse bileti çok öncelerden alıp daha az ücret ödemek ve bazen ortak uçuş gerçekleştirdikleri için her 2 firmayı da kontrol edip ortak uçuşta ucuz olan firmayı seçmek. (Ki genelde ucuz olan Lot oluyor.)

2-) Aktarmalı Uçuş

Efendim aradınız taradınız günlerinizi internet başında ucuz bilet bulmakla geçirdiniz fakat ne yazık ki aktarmasız uçaklarda 300-400  liradan ucuz bilet bulamadınız. Ben o kadar para vermem diyorsanız bir alternatifimiz daha var elbet; Aktarmalı Uçuş.

1-) Letonya (Riga) Aktarmalı

2-) Almanya (Berlin) Aktarmalı

3-) Ukrayna (Lyviv) Aktarmalı
 
Letonya Aktarmalı;
Ben bu tür uçuşları pek tasvip etmesem de sizleri bilgilendirmek amacıyla bundan da bahsedeceğim. http://www.skyscanner.com.tr/ ve benzeri adresli sitelerden uçuşları listelediğinizde airBaltic adlı bir firmayla karşılaşacaksınız ve diğerlerine nispeten daha ucuz olduğunu fark edeceksiniz. airBaltic ile önce Letonya'nın başkenti Riga'ya uçarsınız burada uzun bir bekleyişten sonra (1 gece konaklamanız gerekebilir ya da hava yolunda sabahlarsınız =D ) 2.ci uçağınıza binip Varşova'ya inersiniz. Ortalama bilet fiyatları 200-350 lira arasında değişmekte (Tek Yön.) Ayrıca önemli bir husus airBaltic size bagaj hakkı tanımamakta yani bagaj için ayriyeten ücret ödeyeceksiniz. Çekilir dert mi be erasmuslum ? =) yok oraya git orda dur bagaja ayrı para ver. Sende para bol galiba o yüzden böyle konuşuyorsun diyor bazılarınız hissediyorum, yok efendim öyle bir şey tabii ki ucuza gidelim ama rahat gidelim değil mi ?

Almanya Aktarmalı;



Eğer illa ben aktarmalı gideceğim diyorsanız burası daha makbul sevgili gençler. Allahın her günü her saati hemen hemen her firmadan Berlin'e uçuş var ülkemizde. Burdan Alaman gurbetçilere teşekkür mi etmeli bilemiyorum :) Şimdi bu kadar çok firma olunca rekabet de oluyor rekabetin olduğu yerde tüketici de kazanıyor. Yani ucuza uçuyorsunuz millet. Aylar öncesinden biletinizi alabilirseniz 100 liradan başlayıp 250 liraya kadar uzanan bir fiyat listesi var. Berlin-Schönefeld hava alanına indikten sonra buradan Varşova'ya nasıl geçeceğim diyorsunuz şimdi değil mi ? Tak aklınıza tren mi geldi ? Yok öyle bir şey unutun onu. :) Siz tren fiyatlarından haberdar mısınız ? Alman Demir Yolları ray döşer gibi fiyatları döşemiş. Alın buradan bakın http://www.bahn.de Yok ben uğraşamam şimdi sen bakmışsındır diyorsan ha evet yaptım öyle bir şey ortalama 40 euro yani 90 lira falan. (Bkz: tren ücreti ) Peki trenle gitmiyorsak ne ile gidiyoruz ? Otobüsle pek tabii ki. Daha mı ucuz otobüs, aa şaşırdım demeyin. Öyle :) Sizlere Polskibus (http://www.polskibus.com/en) firmasını öneriyorum. Ortalama 10-20 euro arası fiyatı değişmektedir. Bazı erasmus arkadaşlarım bu yolu tercih ettiler Pegasus'tan Berlin'e 240 liraya uçup, Berlin'den Varşova'ya 30 liraya geçtiler. Ne etti toplam ? 270'e gittiler işte :) Ben ne yaptım 640 lira Thy'ye bayıldım 2.5 saatte uçtum. Saat demişken Berlin'den Varşova Polskibus ile 9.5 saat sürmekte.

Ukrayna Aktarmalı;

Evet bu seçeneği bu yazıyı yazdıktan yaklaşık bir yıl sonra ekliyorum. Şahsen daha öncesinden böyle bir alternatifin olduğunu bilmiyordum. Istanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan Pegasus ile 50 ila 200 lira arasında değişen bir fiyatla (Kışları ucuz yazları ise bilet fiyatları pahalıdır, gideceğiniz tarihten çok önce bileti almanız o bileti ucuza bulmanızı kolaylaştırabilir.) önce Ukrayna'nın Lyviv kentine ardından Polonya'ya geçiş yapabilirsiniz. Ukrayna AB üyesi olmamasına rağmen Türkiye ve Ukrayna arasında vize anlaşması bulunduğundan her Türk vatandaşı sorgusuz sualsiz Ukrayna'ya giriş hakkına sahiptir. Ukrayna'dan Polonya'ya geçmek için tek alternatifiniz otobüs. Bu otobüs, yaklaşık olarak indiğiniz havalimanına 10 km uzaklıkta bulunan bir gardan kalkmakta, sadece 5 euro (50 grevini) karşılığı taksi ile hava alanından gara geçiş yapabilirsiniz. Tabii binmeden önce pazarlığınızı yapın ! Bu siteden : http://www.voyager.pl/BusPAgEN.nsf/Bilet?OpenForm&IDAKW=COMOITZAKK otobüs biletimizi alıyoruz. Oraya gideyim hele ben oradan alırım demeyin sakın. Ne olur ne olmaz.. Buradan Polonya'nın tamı tamına 21 farklı şehrine/ilçesine ulaşım sağlayabilirsiniz. Başlıca Lyviv'den gidebileceğiniz şehirler: Varşova, Krakow, Wroclaw, Lodz, Lublin...
Bu alternatif rota için önemli uyarılar:
(sonradan ekleme olduğu için aşağıda ki gibi cafcaflı bir görsel hazırlayamadım.)
- Biletinizi alırken kalkış ve varış saatlerini kontrol edin.
- Polonya ve Ukrayna sınırlarından 1'er saat pasaport kontrolü için bekleyeceksiniz. Bu süre biletinize yansıtılmıştır. Yani varış saatiniz biletinizde örneğin saat 7 ile belirtilmişse bu bekleme süresi de hesaba katılarak yazılmıştır.
- Size Ukrayna'ya niçin geldin Polonya'ya niçin gidiyorsun diye sorulursa; Ukrayna'ya, Polonya'ya geçiş yapmak için geldiğinizi Polonya'da erasmus öğrencisi olduğunuzu belirtin. Kanıt isterlerse kabul mektubunuzu sunun.
- Ukrayna sınırında ki pasaport kontrol memurları kış aylarında "Kalpak" giymekteler, bir hayli ilginç ve hoşunuza gidecek bir durum olduğunu belirtmek isterim. Özellikle bayanlarına çok yakışıyor :)


Son olarak bundan başka alternatiflerde olduğunu belirtip (Fransa,Romanya vb. aktarmalı) aktarmasız uçuşları -pahalı da olsa- tercih etmenizi öneririm.



89 yorum:

  1. Ben Lufthansa'dan Münich aktarmalı gidiş dönüş aldım 550tl ye. Daha ucuza da alabilirdim(408tl)ama dönüş tarihimin değişmesi ihtimalinden flex bilet aldım.Bence otobüsle uğraşmak yerine 50 100 fazla verip aktarmalı gitmek daha makul duruyor.

    YanıtlaSil
  2. Uçağınız nereden kalkıyor ? Uygun bilet bulmuşsunuz flex olmasına rağmen ucuz. Tabii 100 lira fazla verin rahat rahat gidin benim de önerim bu. Aktarmasız gitmek daha makbul diyecektiniz sanırım:)

    YanıtlaSil
  3. ben biletimi berlin tegel havaalanına aldım thyden. ordan krakow'a nasıl gidebilirim bu konuda bi bilgin var mı?

    YanıtlaSil
  4. Tabii, öncelikle uçakla gidebilirsin bunu anlatmama gerek yok. Pahalı da zaten tam olarak fiyatları bilmiyorum siz internetten kontrol edersiniz. Diğer yol Berlinden Varşova'ya ordan da Krakow'a. Şöyle ki;

    1-) Berlin Tegel Airport'dan Berlin Hauptbahnhof'a tren e binmek için geçeceksiniz. Bu geçişi her 15 dk da bir havaalanından kalkan JetExpress TXL firmasına ait otobüslerle gerçekleştiriyorsunuz. (Saatler ve ücretler için: http://www.bvg.de/index.php/en/17131/name/JetExpressBus+TXL.html)

    2-) Berlin Hbf istasyonuna vardıktan sonra Alman demiryollarına ait Warszawa Zachodnia trenine biniyorsunuz. Tren 2 saatte bir kalkıyor ve 5 buçuk saat kadar sürüyor. (Tren saatleri ve ücretleri için: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?S=Berlin%20Hbf&Z=Krakow%20Glowny!&start=1country=overseas&dbkanal_003=L01_S01_D001_KAF0001_affilinet-2894-produktdaten-muenchen-aarhus-578266_LZ03&date=05.08.2012time=02:23ref=578266)

    3-)Warszawa Zachodnia treninden indikten sonra Polonya demiryollarına ait Krakow Glowny'e biniyorsunuz. Saatte bi kalkıyor ve 2buçuk saat sürüyor. Toplamda 8.5 saat süren bir yolculuk seni bekliyor.

    Tüm bu anlattıklarıma buradan daha ayrıntılı bakabilirsin; http://www.rome2rio.com/?TXL/Krak%C3%B3w,+Polonya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Krakow a degil de lubline gitmek istiyorum aynı yolu izlersem bulabilir miyim?

      Sil
    2. Merhaba İpek,

      Berlin üzerinden tren ile gitmek istiyorsanız, öncelikle aynı şekilde Varşova'ya daha sonra da oradan Lublin trenine binmeniz yeterlidir.

      Fakat, Lublin için size önerim Kiev aktarmalı Varşova uçuşlarına Lviv uçuşlarına bakmanız olacaktır. Zira tren yolculuğu otobüse göre biraz pahalı. Berlin'den Varşova'ya varmak 9 saat üzeri sürüyor otobüsle. Sizin tercihinize kalmış, gidiş tarihinizi tam olarak bu yorum altına ya da csvolkandemir@gmail.com adresime yazarsanız size alternatif seçenekler çıkartabilirim.

      Sil
  5. merhaba bende berlin üzerinden polonyaya geçmeyi düşünüyorum fakat nasıl yaparım bilmiyorum.ben legnicaya gitcem.trenle gitmeyi düşünüyordum çünkü poliskibusta legnicaya geçemiyorum birde havaalanına indiğimde tren garını nasıl bulcam yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
  6. Berlin Tegel mi yoka Schönefeld havalimanı mı belirtseydiniz keşke. Ben Schönelfeld'e göre anlatacağım.
    Öncelikle tren istasyonu hemen havalimanının yanında bulman sıkıntı değil yani. (Bkz: https://dl.dropbox.com/u/4750290/OykuA1.jpg)

    Trenle Nasıl Gidilir ?
    1-) Havaalanının yanında bulunan tren istasyonunda Legnica'ya giden trene bineceksin bu tren 3-4 aktarma yapıyor. Bulabilirsen tek aktarma yapanı da var.
    2-) Buradan fiyatlarına,saatlerine ve aktarma sayılarına hatta durak isimlerine de ulaşabilirsin. http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/en?S=Berlin-Sch%C3%B6nefeld%20Flughafen&Z=Legnica!&start=1country=overseas&dbkanal_003=L01_S01_D001_KAF0001_affilinet-2894-produktdaten-muenchen-aarhus-578266_LZ03&date=18.08.2012time=10:50ref=578266
    Bana gideceğin tarihi ve saati net olarak yazsaydın daha fazla yardımcı olabilirdim.
    3-)4 aktarmalı tren için aktarma tren durakları;
    1.Berlin-Schönefeld Flughafen to Königs Wusterhausen
    2.Königs Wusterhausen to Cottbus
    3.Cottbus to Görlitz
    4.Görlitz to Legnica
    Bu yolculuk ortalama 5 saat sürüyor.
    4-)Legnica'ya indikten sonra okula yaklaşık 2 km uzaklıktasın.(Bkz: https://dl.dropbox.com/u/4750290/OykuA2.jpg) Artık taksiye binersin ya da sora sora bulurum ben 2 km 20 dk da yürünür dersen sen bilirsin :)
    5-) Bu yolculuğun maliyeti 50 euro tren + taksi

    PolskiBus ile;

    1-) Berlin Schönefeld'den Poznan'a otobüs ile gideceksin.
    2-) Poznan'dan Legnica'ya giden treni kullanacaksın. (Wroclaw'dan 1 tren aktarmalı)3.5 saat otobüs, 4.5 saat de tren yolculuğu toplam 8 saat kadar sürmekte. 15 euro otobüs ücreti, bu tren biletnin online satışı olmadığından fiyatına ulaşamadım ama 30 euro kadar olsa gerek.

    İyi yolculuklar. :)

    YanıtlaSil
  7. merhaba ben şubatta wroclawa wroclaw university of technology e gideceğim berlinden aktarmalı düşünüyordum ama oraya berlinden otobüs kalkmıyo sanırım sizce nasıl giderim wroclawa

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar... Ben Polonya'nın Wroclaw şehrindeki Wroclaw University of Technology üniversitesine gideceğim. 20 şubat 2013 tarihine bilet almam lazım. En mantıklı nasıl gidebilirim? İstanbuldan Berline uçakla ordanda trenlemi geçersem iyi olur? Yoksa aktarmalı uçuşlar biraz pahalı geldi bana. Bir de uçakla trenle veya otobüsle gittiğimde indiğim yerden sonra üniversiteyi nasıl bulacağım? Ya da Berlin'e inersem ordan tren istasyonunu veya otobüs garını nasıl bulacağım? Yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  9. bende saü de okumaktayım. bu Polonya - Pantswowa Wyzsa Szkola Zawadowa W Nysie - üniversitesinn eitim dili nedir

    YanıtlaSil
  10. Ingilizce oldugunu dusunuyorum. Polonya'da erasmus ogrencilerine Lehce egitim veren bi okul duymadim simdiye kadar. Bkz: http://www.pwsz-ns.edu.pl/158,Incoming_students.htm

    YanıtlaSil
  11. Sn Adsiz, polskibus ile berlinden lodz poznan ve varsova ya gecmek mumkun Berlinden direkt tren ile gecebilir ya da Poznan a polskibus ile gittikten sonra trenle wroclaw a gecebilirsin.

    Merhaba Kemal
    Yukarda bahsettigim gibi Wroclaw a geicisini yap. Wroclove a vardiktan sonra ki durumu maalesef orayi bilmedigim icin yardim edemiyorum ama sizlere mentor verilmis olsa gerek mentorunle iletisime gecersen seni tren garindan ya da otobus duragindan alir.

    YanıtlaSil
  12. acaba Türkiyeden götürdüğümüz elektrikli eşyaları Polonyada ekstra priz olmadan doğrudan kullanabiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
  13. Evet, ekstra hiç bir şeye gerek yok.

    YanıtlaSil
  14. Selamlar,

    Öncelikler verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Ben ukraydan lviv'den polonyaya geçeceğim. İnternet sitesindeki bilet fiyatlarına baktım, bana pahalı geldi :\ Ukrayna Lviv den Polonyanın Gdansk şehrine gideceğim. Fiyat 580 Griven(58Euro) Daha uygun bir yöntem biliyormusunuz ?

    YanıtlaSil
  15. Gdansk için cidden pahalıymış. Lublin için 12-13 euro kadardı. Maalesef bilemiyorum. Tren araştır ya da önce Polonya'nın bir başka şehrine (Varşova mesela) sonra da Gdansk'a gitmeye bakabilirsin.(Polskibus ile Polonya içi ucuz ne de olsa)Lviv'den Gdansk'a uçuşlar pahalı olsa gerek.

    YanıtlaSil
  16. merhaba ,
    ben şubat ayının sonunda jelenia gora ya gideceğim. berline gidip oradan otobüsle gitmeyi planlıyorum. Hangi otobüs firmasını kullanabilirim. Bilginiz var mı ? bir de havaalanı ile otobüs firması yakın mı birbirine ? teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  17. Arkadaslar merhaba, en uygun ucretle Krakow dan, Hamburg ve Berlin e yolculuk planliyorum. Hizli tren ve ucak pahali ya geliyor. Burdan direk giden bir otobus veya normal tren de yok gb. Onerilerinizi paylasirsaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  18. Merhaba arkadaslar ben polonya da opole sehrinde yaz staji yapacagim.Gidis yolu icin Berlin Schönefeld hava alanini kullanacagim.Sormak istedigim konular sunlar:shengen vizesi ile once almanyaya giris yapacak olmam sorun olur mu,ayrica benim yanimda davet mektubunun orjinali yok fakat otobus biletini ve davet mektubunun ciktisini yanima alacagim sizce yeterli mi son olarak ta ben polskibus ı kullanmak istiyorum fakat otobus duraklarına nasil gidebilirim ulasım konusunda oneriniz var mı?
    Bu konularda yardımcı olursanız cok sevinirim.
    Hepinize basarılar

    YanıtlaSil
  19. Ebru;
    1. Schengen vizesi ile Almanya'ya girebilirsin. Fakat; giriş yaparken Vizenin Polonya için alındığını ama neden ilk Almanya'ya geldiğini sorabilirler. Bu durumda, otobüs biletini ve kabul mektubu gösterip Polonya'ya geçiş için geldim diyebilirsin. Davet mektubun renkli çıktısı olsa da olur.
    2. Polskibus ile biletini önceden internetten alman gerekiyor. Türkiye'de ki gibi koltuk numarası olayı yok. İçeri geç istediğin koltuğa otur. Otobüs havalimanının hemen önünden kalkıyor, uzaklara gitmene gerek yok. Yine de çekingen olursa, etrafta Türkçe konuşan birilerine illa ki rastlayacaksın onlara sorabilirsin. Hatta Schönefeld'de temizlik görevlisi Türk bi abla vardı en kötü onu görürsün :) Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  20. Merhaba ben de bu dönem krakow a gideceğim. beim planım pragdan krakow a geçmek. poliski bus ile prag-wroclaw sonra da wroclaw-krakow yapmayı düşünüyorum. poliski busla giden oldu mu hiç? bir de çek cumhuriyeti polonya vizesine sıkıntı çıkarır mı? schengen i çok giriş çıkışlı almak bunun için gerekiyor değil mi?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba,
    Polskibus için internet üzerinden biletinizi satın almalısınız. Daha sonra lütfen çıktısını alınız. Prag'a iniş yaptığınızda vizenizin Polonya'ya ait olduğunu fakat ilk olarak neden Çek Cumhuriyeti'ne geldiğinizi sorabilirler. Bu durumda otobüs biletlerinizi göstererek buradan Polonya'ya geçeceğim derseniz herhangi bir sorun olmaz. Türkiye'de ki otobüslerin aksine koltuk numarası olayı yoktur. Otobüse biner istediğiniz koltuğa oturursunuz. Schengen multi giriş çıkışlıdır zaten.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba,

    Yeşil pasaport sahibiyim daha önce polonyada erasmus yapmıştım. Yakın zaman içinde polonyaya tekrar gitmek istiyorum gezmek için. Yeşil pasaportum olduğu için sanırım vizeye ihtiyacım yok. Fakat benim sormak istediğim, Berlin aktarmalı bir şekilde polonyaya gitmek istiyorum ama vizem yok. Yeşil pasaport ile bu mümkün müdür? Teşekkür ederim cevabınız için.

    YanıtlaSil
  23. arkadaşlar selamun aleyküm öncelikle arkadaş burda lyviv şehrini yazmışya ama verdiği ukrayna bilet sayfasında lwiw diye şehir var aynı mı yanlış olmasın oralarda bide sürünmeyelim saygılarla :D

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar,
    Ben 5 ocakta varşovaya gideceğim. Oraya gitmek için önce praga,pragtanda varşovaya polskibustan otobüs bileti aldım... Ama doğru mu yaptım bilmiyorum, görüşlerinizi öğrenmek istiyorum.... bu arada uçak bileti ve otobüs bileti dahil tüm yolculuğum 330a geldi.

    YanıtlaSil
  25. merhaba 2 nisanda lublin üniversitesine gidecem yeşil pasaportum var ilk defa çıkacam bilet yada nasıl gideceğimi bilmiyorum lütfen yardımmmmm

    YanıtlaSil
  26. Merhaba ben şubatta nowy sacz a gideceğim ama nasıl gideceğimi bilmiyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. Merhaba Aysu,

    Ekonomik durumuna göre yukarıda belirtmiş olduğum seçeneklerden biriyle yolculuğunu gerçekleştirebilirsin. Varşova'dan da tekrar otobüs ile ya da tren ile Lublin'e geçersin. Farklı bir sorun olursa yine burdan yazarak ya da mail atarak sorabilirsin.

    Merhaba Nowy Sacz yolcusu,

    2 yol var sen seç al;

    1. Eğer direk uçuş varsa önce Krakow'a git. Oradan trenle 25 zloty. (Bkz: PKP Krakow Glowny to Nowy Sacz)

    2. Normal olarak Varşova'ya iniş ve ardında tren ile geçiş. Ücret 47 zloty (Bkz: pkp Warszawa Centralna to Nowy Sacz)

    YanıtlaSil
  28. Merhaba duyduğuma göre thy erasmus öğrencilerine %20 indirim ve ek bagaj hakkı veriyormuş. Acaba Lot'da da böyle birşey söz konusu olabilir mi? Thy ile ortak uçuş gerçekleştirdiği bir bilet alacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ebrar,
      Konu hakkında pek bir bilgim yok ancak şöyle söyleyebilirim;
      Ortak uçuşlarda biletini ister THY'den ister LOT'dan satın alabilirsin. Uçuş ortak olduğundan eğer biletini THY'den satın alırsan bu bahsettiğin avantajlardan yararlanırsın. LOT'un kendi düzenlediği uçuşlarda (ortak olmayan) bu uygulamanın olduğunu sanmıyorum.

      Sil
  29. merhaba
    Ben erasmus stajıyla poznan/polonya gideceğim bilet fiyatları 800-900 gibi. Bende Berline gidip oradan otobüsle Ponzana gitmek istiyorum fakat polonyaya vide aldığım için Almanya'da sorun çıkacağını söylüyorlar. Ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer vizenizin "Number of Entries" kısmında "MULT" ifadesi varsa hiç bir sıkıntı olmaz.

      Bu ifade yoksa ve vizeniz tek girişlikse (ki sanmıyorum) Almanya'da uçaktan indikten sonra size "Sizin vizeniz Polonya'ya neden buraya geldiniz?" diye sorabilirler.

      Bu durumda; cebinizden Polonya'ya gidecek olan otobüsünüzün biletini çıkarıp "Berlin'nden aktarma yapacağım, otobüsüm var" dediğinizde ve "erasmus kabul belgenizi gösterdiğinizde" geçişinize izin vereceklerdir.

      Sil
  30. Merhaba ben slupsk pomerainan univeraaitesine Erasmus için gidecem. Eylülde nasıl gidebilirim ve slupsk hakkında bilginiz varsa verebilirmisniz

    YanıtlaSil
  31. Merhaba Ümit,
    En kolayı Gdansk'a uçup oradan tren ike Slupsk'a geçmek olacaktır. Gdansk'a uçuş bulamıyorsan ya da pahalıysa gideceğin destinasyona yakın şehirlere uçak arayabilir, oradan tren ile gidip gidemeceğini araştırabilirsin. http://www.rome2rio.com/ sitesini kullanabilirsin bunun için.

    YanıtlaSil
  32. Merhaba, ben de Radom şehrine gideceğim; en iyi seçenek ne olabilir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Özlem,
      Çıkış noktanızı belirtmediğiniz için Istanbul varsayarak söylüyorum, en rahat seçenek Varşova ya da Rzeszow'a uçup (ortalama 300 euro) oradan otobüsle Radom'a geçmektir. (5 euro) Otobüs seferleri için busradar.com'a bakabilirsiniz.

      Ucuz olabileceğini düşündüğüm diğer seçenek ise Lviv'e uçup (ortalama 70 euro) oradan otobüsle (17 euro) Radom'a geçmek. Yolculuk sürelerini vs araştırısınız size hangisi uygun gelirse.

      Sil
  33. Merhaba Berlin-Varşova arası 1-2 saat süren hızlı tren seferleri var diye duydum.Acaba en hızlı tren firması nedir?Önerileriniz neler?Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Merve,
      Nereden duydun çok merak ettim, keşke 1-2 saat süren bir tren olsa Berlin'den Varşova'ya. Zira uçak dahi 1 saat 25 dakika sürüyor. En kısa otobüs 7buçuk saat, en kısa tren seferi ise 5buçuk saat sürmekte. zaten aradaki mesafede 500-600 km. Daha kısa süren bir alternatif varsa lütfen bizimle paylaşınız.

      Sil
  34. Merhaba ben Eylül ayında Polonya Bydgoszcz'a erasmus için gideceğim en uygun nasıl gidebilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidiş noktanızı belirtirseniz ayrıntılı cevap yazabilirim. Istanbul varsayarak, eğer direkt uçuşlar pahalı ise, Gdansk, Poznan veya Varşova' uçuşlarına bakabilir ardından Polskibus'la Bydgoszcz'a geçebilirsiniz. Diğer yöntemleri yukarı belirttim.

      Sil
    2. Merhabalar Beyza bende 3-10 eylul arasında Erasmus ıcın bydgoszcz a geleceğim size birkaç sorum olacak mail yolu ile ulaşmaya çalışacam size
      Pınar.

      Sil
  35. merhaba ben ıkı sey sormak ıstıyorum bu otobuse havaalanından ınınce dırek olarak acenteden bılet alıp bınılıyor mu nasıl rezervasyon yapılıyor ve ben varsoya gıdıcegım vıze ıcın varsova mı berlın ıcın mı almam gerekıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ben de 2 şey sorayım:
      1. Nereye iniyorsun ?
      2. Hangi otobüs acentesi ? :)
      Sorunun devamında Berlin dediğin için onu varsayarak; Polskibus için maalesef internet üzerinden bilet alman gerekiyor. Sitesinden alabilirsin. Alman firmalar için bir bilgim yok fakat size tavsiyem biletinizi önceden almanız, binmenize 1-2 saat kala değil.

      Vizeyi belli bir şehre almıyorsun. Ulusal D tipi vize alacak olup formu doldururken giriş şeklini "Multi" seçeceksin.

      Sil
  36. Merhaba;)) bende eylül ayında bydgszcz gidicem kısmet olursa almanya berlin den polskibus ile geçicem fakat sizin dediğiniz nokta da ben polskibus biletini internet üzerinden alır isem çıktısını nasıl alabilirim normal otobüs bileti kesen yerlerden alabilir miyim o okonuda yardımcı olurmusunuz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Biletinizi benim dediğim noktada almayın :) Daha önceden alın. Çok az bir süre kala bilet almak isterseniz boş koltuk bulamayabilirsiniz.

      Çıktısını almanıza gerek yok.

      "You need your booking number saved in any form (paper, text message, electronic)"

      Telefonunuzda olması yeterli, rezervasyon numarasını ibraz edin yeter.

      Sil
  37. Merhaba bende Bydgoszcz'da staj yapmaktayım. Staj süremde iki ay vizemin son günüde 18 eylül pazar. Tam 60 günü o gün dolduruyorum. Ancak pazar günü Almanya'dan Türkiye'ye dönüş oldukça pahalı ama pazartesi günü büyük bir farkla yarı fiyata bilet düşüyor. Üniversitedeki Hocamla konuştum bana 60 günden az staj yapmamam gerektiğini söyledi hibe için. Ama pazartesi günüde geri dönersem vizem pazar günü bitiyor ve ben yarı fiyata dönmüş oluyorum. Bu konuda bir fikriniz var mı? Vizeyi bir gün geçirsem Berlin Tegel havalimanında veya Schoenefeld'de herhangi bir sorun yaşarmıyım? Son olarak Polonyanın Bydgoszcz şehrinden Berlin Tegel havalimanına nasıl gidebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Seda hanım,
      Maalesef 1-2 saatlik süre aşımlarında dahi hakkınızda işlem yapılır ve geciktirdiğiniz süreye göre para cezasından, bir daha belli bir süre (3-5 yıl) schengen vizesi alamamaya kadar bazı cezalarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Özellikle kurallara sıkı sıkıya bağlı, disiplinden taviz vermeyen bir ülkeden çıkış yapmayı düşünüyorsunuz; ben öğrenciyim lütfen dilesenizde gözünüzün yaşına bakmazlar sanıyorum.

      Hibe kesintisi olmaması için bu durumu üniversitenize bir dilekçe yazarak anlatınız ve belgelerle destekleyiniz. Vizeniz bittiğinden, dolayısıyla mecburiyetten ülkeye dönüş yaptığınızdan hibe kesintisi yapmamaları adilce olacaktır.

      Berlin'e şu yollarla gidebilirsiniz;
      1. http://www.intercity.pl/en/ ya da https://www.bahn.de/p_en/view/index.shtml 'den Bydgoszcz-Berlin tren seferlerine bakabilirsiniz.

      2. Poznan'a Polskibus ile ardından Poznan'dan Berlin'e Polskibus ya da FlixBus ile geçebilirsiniz. (Başka firmalarda olabilir, www.busradar.com 'dan kontrol edebilirsiniz.)

      Polskibus Schoenefeld'e direkt gider, Tegel için Berlin Hauptfbahhof'da inip (tren içinde) oradan tramvaylar ya da otobüslerle (http://www.vbb.de/en/index.html) Tegel'e geçebilirsiniz.

      Sil
  38. Merhaba,
    Ben İstanbul'dan Torun'a gitmek istiyorum. Ama biletler çok pahalı... İlk gidişim olduğu için biraz çekiniyorum aktarma yapmaya ama aktarmasız biletler bin lirayı geçiyor malesef. Gelecek ayın 23-24'ünde gideceğim. Ne önerirsiniz? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Üzelerek belirtmek sorundayım ki her türlü aktarmalı gideceksiniz. Torun'a direkt uçuş yok, en yakın havalimanı Bydgoszcz'da. Ya direkt oraya uçacaksınız oradan Torun'a geçeceksiniz. Ya da havalimanı bulunan diğer yakın şehirlere (Poznan, Varşova vs.) giderek oralardan otobüs ya da trenle Torun'a geçeceksiniz. En ucuzu tahmin ediyorum Berlin üzerinden olur. Bahsettiğim şehirler üzerinden uçak biletleri ve varış şehirlerine görede Torun'a otobüs-tren seçeneklerini araştırabilirsiniz.

      Sil
  39. az önce sorduğum sorunun cevabı başka yorumlarda varmış özür dileyerek ayrılıyorum :D teşekkürler sayfa mükemmel bir şekilde yardımcı oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm sorularınıza cevap bulmanız dileğiyle, tekrar bekleriz. :)

      Sil
  40. merhaba :) ben polonya legnica da erasmus yapmak için bilet bakıyorum fakat acentalar vizenin polonya vizesi olduğu için bileti almanyaya almamızın sıkıntı olacağını söylüyor.İlk girişte almanya bizi kabul etmez diyorlar. Ama yorumlara bakınca herkes almanyadan polskibus gibi şeylerle polonyaya gitmiş. Bileti almanyaya almam sıkıntı yaratır mı dersiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Schengen vize ( ya da Ulusal vize) genelde Multi giriş çıkışı kapsar ve herhangi bir AB ülkesinden giriş yapılabilir. Sadece size neden ilk olarak oraya geldiğinizi sorabilirler, sizde oradan erasmus yapacağınız şehre geçeceğinizi söylersiniz.

      Aynı soruyu farklı tarzlarda 6-7 kere sormuşsunuz, sadece bunu paylaştım ve her ne kadar bir sonraki gönderinizde sorunuzun cevabını aldığınızı belirtsenizde Google araması sonucu bu soruya istinaden sayfaya gelebilecek ziyaretçiler için sorunun cevabını da yazmayı uygun gördüm.

      Sil
  41. merhaba. Ben eylülde erasmus için krakowa gidicem en uygun yöntem nedir? yunanistan havayolunu buldum krakowa aktarmalı sizce uygun mudur orada bir sorun yaşama ihtimalim var mı? Şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Gideceğiniz günü ve bulduğunuz fiyatı yazsaydınız bi karşılaştırma yapabilirdim. Varşova, Roma, Amsterdam, Frankfurt, Münih ve Kopenhag bildiğim diğer aktarma noktaları uçak için. Yunanistan havayolu ile Yunanistana iniyor ve oradan aktarma yapıyorsanız vizeniz ulusal d tipi schengen vize olduğundan ve dolayısıyla multi giriş çıkışı desteklediğinden herhangi bir sıkıntı olmaz. En fazla neden ilk oraya geldiniz diye sorabilirler aktarma yapacağınızı belirtip erasmus kabul belgenizi ya da aktarma uçuşunuzun biletini gösterirsiniz.

      Sil
  42. Merhaba 1 ay sonra erasmus icin varsovaya gidecegim malum direk ucuslar cok pahali oldugu icin berlin aktarmali gitmeyi dusunuyorum ordanda otobus ile varsovaya ama berlinde transit vize gerekiyormu bunun icin cunku aldigimiz vize shengen degil d tipi oluyor kafami cok kurcaladi , simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      D tipi ülke vizesi Schengen'i kapsar ve Multi giriş çıkışsa -ki öyledir; AB sınırlarında istediğiniz yerden istediğiniz yere gidebilirsiniz. Sadece size vizenizin Polonya'ya olmasına rağmen neden ilk olarak Almanya'ya geldiğinizi sorabilirler (düşük bir ihtimal de olsa) üniversiteden kabul belgenizi ve otobüs biletinizi gösterip geçiş yapmak için oraya geldiğinizi söylersiniz. İyi Erasmuslar !

      Sil
  43. Merhaba öncelikle yazılar ve yardımlar için teşekkürler :) Ben Berlin(sxf)'den Polskibus ile Wroclaw'a geçicem. Eğer uçak rötar yapmazsa 00:00'da Berlin'deyim. Uçaktan indiğimde bagajımı teslim alma, pasaport kontrolü gibi işlemler ne kadar sürer? Merak ediyorum çünkü 00:50 ve 7:30'da otobüs var. 7:30'a bilet alıcam ama 00:50'ye de yetişebilme ihtimalime karşın bir bilet de 00:50'ye almalı mıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 50 dk çok kısa bir süre, yetişemezsiniz diyemem ama biraz zor. Açıkçası o 50 dk şu faktörlere de bağlı;
      1. Uçağınız iniş yaptıktan sonra sizi otobüsle mi içeriye taşıyor yoksa geçiş tüneli mi kullanıyor
      2. O günün hava şartları
      3. Uçak firması
      4. Sfx havalimanının yolcu durumu
      5. Yolcu sayısı vs.

      Uçağınızın uçuş numarası ile flight historysine bakarak önceki günlerde aynı saatlerde kalkışlar berline varma sürelerinde ne kadar gecikme olduğunu görebilirsiniz. (Örn: https://www.flightradar24.com/data/flights/tk1750)

      Bagajı teslim alma, pasaport kontrolü gibi işlemler en az 15-20 dk sürmekle birlikte 1 saatten fazla bekleme durumunuz bile olabilir.

      Size tavsiyem 00.50 biletini almanız, eğer yetişemeyecek gibi olursanız (polskibus'tan alacaksınız sanıyorum) siteye girerek rezervasyon numaranız üzerinden (http://booking.polskibus.com/managereservations/selectbooking?lang=EN) biletinizi bir sonraki otobüse alabilirsiniz. (5 PLN Fark alıyorlar bu işlem için.)

      Bol şanslar.

      Sil
    2. Peki diğer otobüsün dolu olma ihtimali var mı? Ne zaman baksam 1 saat sonraki otobüse bile bilet satıyorlar hiç mi dolu olmuyor anlamadım :D Bir de bilet değişikliği için son 6 saat değişim yapılamaz gibi bir kural var mı? Çünkü Ankara>İstanbul İstanbul>Berlin olarak gidicem. Eğer rötar haberi alırsam İstanbul'dayken polskibus biletimi ertelemeliyim. Bir de bilet rezervasyonu yapmadan direk otobüse gidip bizim burdaki gibi otobüste bilet kestirme şansımız yok değil mi? :D İşler çok karıştı gerçekten ben iki bileti de alıcam galiba.

      Sil
    3. Her zaman dolu olma ihtimali var tabi :)
      son 6 saat gibi bir kural yok, "manage reservations" bölümünden sitelerinde belirtildiği üzere "up to time of the departure" yani kalkış saatine kadar iptal ya da değişiklik yapabilirsin. Bu işlemler için 5 PLN ücret alıyorlar. Otobüste bilet kesme olayı yok maalesef.

      Sil
  44. Merhabalar. Bu yıl Erasmus+ programıyla Polonya Gdansk'a gidiyorum. Yol planımı şu şekilde yaptım size de danışmak istedim:
    27 Eylül günü İzmirden uçağa biniyorum 14:20'de Berlin Schönefeld havalimanına varıyorum. Oradan da Polskibus otobüsüyle Gdansk'A geçiyorum. Yalnız burada şöyle bir durum var; Polskibus otobüsüm 21:35'te. Ben ise Berline 14:20'de varıyorum. Yani anlayacağınız bi 6-7 saat bekleyeceğim. Almanya hükümeti 3 saatten sonra Transit Vize istiyor diye duydum. Herhangi bir sıkıntı yaşar mıyım acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AB üyesi bir ülkeden D tipi Ulusal vizeniz ve dolayısıyla schengen vizeniz olduğundan ötürü size transit vize kuralı uygulanmaz. İsterseniz çıkın gezin Berlin'de sonra da geri gelin.

      Sil
    2. Çok teşekkür ediyorum Volkan Bey.

      Sil
  45. Merhaba! Ben şubatta erasmus programıyla czestochowaya gidiyorum inş. Berlin üzerinden aktarmayla polskibus'ı kullanmayı düşünüyorum. Acaba ondan sonrasında czestochowaya gitmek için hangi yol daha uygun olur. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Berlin'den Czestochowa'ya Eurolines ve Sindbad firmaları başta olmak üzere EST-Lorek, Busfor, AGAT gibi firmalar da gidiyor. Polskibus'ın bu şehre direkt seferi yok maalesef. www.busradar.com üzerinden gideceğiniz tarihi ve destinasyonları yazarsanız ayrıntılı görebilirsiniz.

      Sil
  46. benim sadece kendi türk pasaportum var . öğrenci de değilim . vizem de yok . almanya uzerinden gitmek istiyorum . ne yapmalıyım . sorun çıkar mı nasıl vize alirim bilgilendirir misiniz lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Yeşil pasaport değilse vizesiz gidemezsiniz maalesef. Öncelikle schengen vizesi almanız gerekiyor, bunun için AB üyesi herhangi bir ülkenin konsolosluğundan schengen vizesi için başvuru yapabilirsiniz.

      Sil
  47. merhaba, Türkiyeden berlin sxl e geleceğiz ve oradan da bydgoszcz e geçmemiz gerekiyor nasıl bir yol izlersek en ekonomik ve en kısa olur veya berlin değilde başka bir yere uçsak daha mı iyi olur bilgilendirirseniz memnun olurum sevgiler saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      İstanbul çıkışlı olduğunuzu düşünüyorum. Frankfurt aktarmalı Lutfansa ile direkt Bydgoszcz'e geçebilirsiniz. Eylül ayı için şu an 700 TL civarında bir fiyat çıkmakta en ucuz. En konforlu ve en kısa yolculuk için ideal.

      Berlin biletleri ortalama 300 TL, Berlin'den Bydgoszcz'e direkt giden otobüsler var ama biraz pahalı onun yerine Torun'a kadar otobüsle gidip oradan başka bir otobüs firmasına aktarma yapabilirsiniz.

      Yolculuğunuzun tüm detaylarını (Çıkış noktası, tarihi vb.) paylaşabilirseniz, beraber bir yolculuk planı hazırlayabiliriz. csvolkandemir@gmail.com

      Sil
  48. merhabalar
    eylülde erasmus kapsamı içinde varşovaya gidiyorum. yazınız sayesinde az çok fikir sahibi oldum ve istanbuldan berline, berlinden de varşovaya dediğiniz gibi otobüsle gidebilirim inşallah. uçak biletine falan baktım da berlinde tegel havalimanına iniş yapılacak. orda otobüsü nasıl bulabilirim ve sizce herhangi bir sorun yaşar mıyım.

    şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Berlin'den Varşova'ya otobüs ile geçiş yapacaksınız sanıyorum. Otobüsler genellikle ZOB'dan kalkar. Berlin Tegel havalimanına iniş yaptıktan sonra ZOB'a gitmeniz gerekiyor. Bunun için havalimanında 15 numaralı sıradan dışarı çıkarsanız şehir otobüslerini göreceksiniz. Bunlardan TXL, X9 ya da 109 numaraya binmeniz gerekir. TXL için Beussel strasse durağında (2 durak sonra) 109 içinse Jungfernheide durağında (4 durak sonra) inmeniz gerekiyor. Durakta indikten sonra etrafınıza bakınıp büyük yeşil bir "S" gördüğünüz yeri takip edin ve SBahn garına varın. Burdan S42 numaralı trene binip Messe Nord'da inin. Daha sonra mervidenlerden yukarı çıkıp sağa döndüğünüzde otobüs garını göreceksiniz. Ben kişisel olarak 109'u tercih ediyorum. anlayamadığınız bir nokta ya da sorunuz olursa csvolkandemir@gmail.com'a mail atabilirsiniz.

      Sil
    2. VBB - Bus & Bahn aplikasyonunu indirip çıkış noktasına "Flughafen Tegel" varış noktasına "Messedam/ZOB" yazarak otobüs ve tren saatlerini görebilirsiniz.

      Sil
  49. Merhaba,

    24 Eylül'de erasmus için Jelenia Gora'ya gideceğim. Prag'a ve Almanya'ya çok yakın.Nasıl bir rota belirlemeliyim? Yardımcı olursanız çok sevinirim.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yakın büyük şehirlere bakıp oralara Istanbul'dan uçak var mı onu araştırmalısın. Örneğin: Leipzig, Dresden, Prag, ve Wroclaw. Bildiğim kadarıyla hepsine var. Bunlardan gideceğin tarihte en ucuz olanı bulup daha sonrasında busradar.com üzerinden örneğin prag'dan jelenia'ya otobüs var mı ve varsa saat kaçta var ve fiyatı nedir diye araştırman gerekiyor. Eğer bu noktalar uçuşlar pahalı ise diğer şehirlere de bakabilirsin. Örneğin Berlin. Daha sonrasında tüm alternatifler içerisinden sana en uygun olanını (saat, fiyat, yolculuk süresi vs bakımından.) seçersin. Eğer karar veremezsen ve csvolkandemir@gmail.com adresine mail atarsan yardımcı olurum.

      Sil
  50. iyi günler
    bir sorum olacak. yurtdışına çıkınca türkiyeyle iletişimi en ucuz nasıl ayarlayabiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi günler,
      En ucuz internet üzerinden iletişime geçmek olur. Bunun için internet paketi ile birlikte ucuz olan bir gsm hattı alabilirsiniz. En son Play gayet uygundu. Eğer ben normal olarak arayacağım diyorsanız lycamobile ı önerebilirim dakikası 29 grosze.

      Sil
  51. Gelecek subat Torun a gidiyorumErasmus icin. Sorularim sunlar:
    1-okul donemi biter bitmez bitecek şekilde mi vize almaliyim?
    2-yesil pasaportum var d tipi vize polonya icin alindigindan hala Almanya'ya almama problemi olabilir mi?
    3-vizeyi hangi aylarda almak daha iyi olur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Maide,

      1. Vizenin başlangıç ve bitiş tarihi kabul mektubundaki tarihlerden 2-3 hafta daha fazla tut. Örneğin 1 ekim başlangıç için 15 Eylül başlangıç, 15 şubat bitiş içinde 4-5 Mart gibi bitiş isteyebilirsin. Yalnız sağlık sigortanda bu istediğin tarihleri kapsamalı. Hiç bir zaman okulun bittiği gün vizeni bitirmezler illa ki bir kaç günde olsa fazladan zaman tanırlar.

      2. Hayır olmaz. Pasaportunun renginden ziyade d tipi vize almış olman önemli. Bu vize ile AB üyesi istediğin ülkeye gidersin. İlk giriş yapacağın ülke Almanya olacak ise bunu vize başvuru formunda belirtebilirsin.

      3. Güz dönemi için "Haziran-Temmuz" ayları, Bahar dönemi için ise "Ocak-Şubat" ayları yoğun oluyor. Fakat vizeniz 1 haftada çıkar, çok takılmaz. Bazen erkende başvursanız öğrencilerin gidiş tarihine göre işlem yapıp kimsenin mağdur olmaması için sizin işleminizi sizden önce gidecek kişilerin ardına atabiliyorlar. Siz Şubat ayında Torun'da olmayı planlıyorsanız en geç 15 ocakta vize başvurunuzu tamamlamış olun.

      Sil
  52. merhabalar
    şubat ayında erasmus kapsamında Szczecin'e gitmeyi planlıyorum da nasıl bir yol haritası izlemeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      En rahatı ve en ucuzu Berlin'e uçtuktan sonra otobüsle Szczecin'e geçmek olur. (Almanlar Stettin (şitetin) Polaklar Sıtaçin derler.) www.busradar.com üzerinden otobüslere bakabilirsiniz. Yardıma ihtiyacınız olursa csvolkandemir@gmail.com adresine yazabilirsiniz.

      Sil
  53. iyi günler
    erasmus için polonya ve fransa arasında gidip geliyorum ve kafayı yemek üzereyim. yardımcı olur musunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Bu tamamen kişisel bir tercih. Gideceğiniz okulların size sunduğu fırsatları, ve gideceğiniz şehirleri kıyaslayarak uygun bir seçim yapabilirsiniz. Neden Fransa ve neden Polonya diye kendinize bir sorun ve her ikisi içinde artı ve eksilerini belirten bir liste çıkartın daha sonra hangisi aklınıza yatıyorsa onu seçin. Neden Polonya için bu konuda ki blog yazıma bakabilirsiniz: http://errasmus.blogspot.de/2012/05/neden-polonya.html

      Sil
  54. Merhaba yine aklıma takılan bir sorun var da danışmak isterim.
    1) 26 şubat başlangıçlı torundaki okulum için aktarmalı uçuş düşünüyorduk berlinden polskibuskla geçerek. Polskibusta valizime zarar gelir mi sizce? Ve de uçak rötar yaparsa ve polskibusu kaçırırsak diye aralarında kaç saat fark olmalı sizce?
    2)direkt gidişte ise en uygun nasıl uçabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Maide,
      1.) 26 Şubat başlangıç için en azından 1 hafta erken gitmenizi öneririm. Böylece, okul başlamadan hem yerleşmiş hem de bulunduğunuz şehre ve insanlarına alışma sürecini dersler yokken halletmiş olursunuz. Dolayısıyla örneğin 20 Şubat için 11:15-12:15 Pegasus uçuşu görüyorum (250TL). Schönefeld'e iniş yapacağından başka bir yere geçmenize gerek kalmadan hava alanı önünden Polskibus'a bineceksiniz ki sadece 2 saat seçeneği mevcut. Saat 21'e kadar beklemeniz gerekecek. Arada 9 saat olduğu için sorun yaratacak bir rötar yaşamazsınız. Bu verdiğim tarihi ve havayolu şirketini değiştirerek kendinize daha uygun bir saat dilimi seçebilirsiniz, benim size tavsiyem en azından uçağın iniş saati ile otobüse bineceğiniz saat arasında 3 saat zaman farkı bırakın.

      Polskibus'ta valizinize bir zarar gelmez, yalnız valizinizi siz bagaja koyacaksınız. Düzgün bir şekilde koyarsanız bir şey olmaz. Çok ağırsa birinden yardım istersiniz.

      2.) Bir önceki maddede vermiş olduğum örnek uçuşu İstanbul çıkışlı aldım, yine aynı şekilde düşünsek bile Torunn'a direkt uçuş yok maalesef hatta Torun'da hava alanı da yok. En yakın şehir Bydgoszcz'te var. Oraya da yine en az 2 uçuş aktarması yapmanız gerekiyor. En uygunu Berlin üzerinden gitmek, eğer ekonomik açıdan farketmez derseniz direkt Varşova'ya uçup oradan Torun'a geçmeniz en konforlusu tabii.

      Sil
  55. Merhaba, bende erasmus için subatta polonyanin konin şehrine gideceğim. Ne polskibus nede flixbus gibi firmalarda direk konine geçiş bulamadim. Sanırım iki aktarma yapmam lazim. Schönefeld havaalani aktarma açısından daha zahmetsiz gibi o yuzden oradan geçmeyi düşünüyorum. Poznana kadar polskibus ile gelebileceğimi öğrendim. Ama poznandan sonra konine nasil gideceğimi bilmiyorum. Öneriniz nedir? Düşündüğüm gidis yolu doğru mu onu da bilmiyorum. Yardimci olursanız sevinirim 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hilal,

      Konin küçük bir şehir dolayısıyla komşu şehirler (Poznan, Lodz, Bydgoszcz vs. ) haricinde direkt ulaşmak pek mümkün değil ama yine de bir seçenek var.

      Öncelikle en ucuz yol sizinde yazdığınız gibi Schönefeld'e uçmak. Konya'dan (Istanbul aktarmalı) Schönefeld'e uçabilirsiniz. Şu an fiyatı 350-450 TL arası değişiyor. Baktığım kadarıyla sabah 7:15 Konya kalkış, 12:15 Berlin varış şeklinde.

      Schönefeld'den Konin'e direkt giden bir firma var; EST Lorek. Fakat fiyatı şu an için 50 Euro. Naçizane tavsiyem otobüs bileti için acele etmemeniz. Aktarmalı gitmek ise daha da ucuz olacaktır. Örneğin 12:15 vardığınız havalimanından 13:30 kalkışlı (Sfx küçük bir yer uçak rötar yapmazsa yetişirsiniz, yok risk almam derseniz daha ileriki saatlere bakın) Polskibusla Poznana geçer, oradan da Konin'e Pks Sczeczin, BP Tour gibi firmalarla geçebilirsiniz. Şu an uzak bir tarih olduğu için sefer gözükmeyebilir, dediğim gibi otobüs biletinde acele etmeyin.

      Uçak biletinizi şimdiden alabilirsiniz, tarih yaklaştığında eğer otobüs için alternatif bulmakta zorlanırsanız tekrar yazarsınız. Kolay gelsin.

      Sil

Sorularınız tarafımca incelenip cevabıyla birlikte yayınlanır.
Anlayışınız için teşekkür ederim.