Merhaba Yazısı =)

Merhaba sevgili takipçilerim :)

Takipçilerim diyorum çünkü ne halt yediğimi (!) buradan takip edeceksiniz biliyorum. Bu ilk yazımda Erasmus nedir ne değildir muhabbetlerine girmeyeceğim. Zaten az-çok biliyorsunuz. Daha da çok bilgi almak isteyenler Google amcaya danışabilirler. Umarım bu ilk ve son yazım olmaz. Malumunuz hayat şartları kafayı kaşıyacak vakit yok. [Hadi len ordan uydurma diyenleri duyar gibiyim =D ] Bu yazımda sizlere Erasmus Sınav Süreci'nden bahsedeceğim. Nasıl kazandım, ne yaptım ne yapmadım, kazandım da ne oldu gibisinden bilgileri bu yazının devamında okuyacağınız satırlarda bulabilirsiniz. :)



- Bildiğiniz üzere Sakarya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği öğrencisiyim. Mühendislik hayatına geçiş yapmadan önce hem ilk defa bulunacağım şehri tanımak, ortam oluşturmak hem de  mühendislik dersleri için bir yıl öncesinden bilgi birikime sahip olmak dış amaçlarıyla beraber hazırlık sınıfı okudum. İç amaçlar tabii ki Ingilizcemi ilerletmekti ve akabinde "Yaa Erasmus yapıcam olum ben" cümlesinin havada kalmaması için Erasmus Dil Sınavına yeterli bir ingilizceyle girebilmekti. Çoğu kişi SAÜ'de hazırlık okumanın gereksiz olduğunu söylese de ben ciddi anlamda faydasını gördüm. Bir yerde gereksizlik varsa emin olun onu siz oluşturuyorsunuz. Sonuçta dersinize İngiliz Dili ve Edebiyatı, Diksiyon ustası David abi de gelse siz istemiyorsanız öğrenemezsiniz.

- Erasmus programına başvurmak için bazı ön şartlar aranmakta. Bunlardan ilki ortalama bir GNO'ya sahip olmanız ve Dil Sınavında barajı aşmanızdır. [Bu yazdıklarım Üniversiteden üniversiteye çeşitlilik gösterebilmekte.] Bu şartlardan öncelikle ilkini sağlayabilmek adına birinci sınıf ilk dönem derslerime çok özen gösterdim ve nihayetinde 3.14 ortalama yaparak bölüm ikinciliğini elde ettim. [Ortalamamı soranlara pi sayısı diyorum =D] ve sonrasında 2.20 ve üzeri ortalamaya sahip herkes Erasmus'a ön başvuru yapabiliyor. Ön başvurudan sonra geldik dil sınavına.  Sakarya Üniversitesi için konuşacak olursam bizim üniversitemizde Erasmus Dil Yeterlilik Sınavı 100 soru üzerinden test şeklinde gerçekleşmekte. Sınavın benzer bir örneğine şu adresten ulaşabilirsiniz. http://www.yd.sakarya.edu.tr/sinavornek.htm
Neyse gençler, biz bu sınavdan da 84 puan aldık ve resmi olarak başvurumuzu gerçekleştirdik. Tek tercih ve Polonya. [Neden Polonya diye soranlarınız var biliyorum daha sonraki yazılarımda detaylı olarak ele alacağım] Asil yerleşenler açıklandı ve Polonya'ya gideceğim kesinleşti.


-Emin olun buraya kadar her şey çok basit ve çok kolay. Asıl önemli olan ve zor olan kısımlar bundan sonra başlıyor. Durun korkmayın hemen :) Bendeniz burada korkulacak bir şey yok =P  Bir sonraki yazımda buluşmak dileğiyle...
Unutmadan, bu video yu da mutlaka izleyin :) http://www.fidyo.com/tr/video/581479453_343463025681322.aspx



14 yorum:

  1. BİLGİLERİNİZ İÇİN TEŞEKUR EDERİM BİR SORUM VAR BU VERDİNİZ İNGLİZCE SİNAV SORULARİ İLE GERÇEK SİNAV ÇOK MU BENZİYOR YADA ?

    YanıtlaSil
  2. Ben bu sene başvuru yaptım ama gidilcek dönemler 2016 2017 idi ben 2017 2018 olması gerekiyordu. Şu an sınav saatını ve yerini öğrenemiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakarya Üniversitesindensin sanıyorum. 2017 2018 için bir dönem daha beklemen gerekecek. Yine de ingilizce yeterlilik sınavına girmek istiyorsun. Şu linki kontrol et: Sınav 2 Kasım'da http://www.erasmus.sakarya.edu.tr/tr/duyuru/goster/49308/2016-2017-erasmus-ebahar-donemi-dil-sinavi-duyurusu

      Sil
    2. Peki çok teşekkür ederim. Ben erasmusla iletişime geçtim. soruma cevabı aldım. 2 kasım 2016 tarihinde sınava gireceğim (yarın)

      Sil
  4. merhaba Volkan abi yazdıkların çok yararlı oldu teşekkür ederim. ekonomik açıdan nasıl oluyor? burs veriyorlar mı veya verdikleri burs yetiyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gülüm Can,

      Erasmus + kapsamında giden öğrencilere Polonya için aylık 300 Euro'ya tekabül edecek şekilde kalacağın ay kadar ki miktarın %80'ini toplu olarak hibe verirler.

      Bu verilen burs, hibe miktarı bence Polonya için yeterli fakat bu tamamen sizin kişisel harcamalarınıza bağlı. Örneğin sigara alkol kullanımı gibi. Kendince bir hesap çıkartabilirsin; aşağıda verdiğim linkte ortalama olarak çeşitli giderlerin fiyatları verilmiş hatta şehir şehir ucuzluk sıralaması bile belirtilmiş.

      https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_result.jsp?country=Poland

      Sil
  5. Polonyadan memnun muydunuz. Üniversitenin eğitiminden, insanlardan. Mesleki ve dilsel gelişim için. Lublin nasıldı sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Mustafa, oldukça memnun kalmıştım. Erasmus öğrencilerini pek zorlamıyorlardı, dolayısıyla eğer siz de zorlamazsanız pek bir şey öğrenmeden dönme ihtimalinizde yüksek orası size kalmış. insanlar gayet ılımlı ve yardımseverdi, hala öyle olduklarını düşünüyorum Avrupa'da artan ırkçılığa rağmen. Lublin küçük bir şehirdi fakat en az 5-6 tane üniversitesi olması orasını bir öğrenci şehri yapıyor ve bunu avantaja çevirebilirsiniz.

      Sil
  6. Mimarlik egitimi hakkinda bilginiz var mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef. Belirlediğiniz üniversitelerin ve mimarlık bölümlerinin Facebook gruplardan o bölümlerde okuyan öğrencilerle iletişime geçebilir ve sorularınızı yöneltebilirsiniz.

      Sil
  7. Merhaba her bölüm için belli bir kontenjan var mı varsa mühendislikler için kaç kontenjan var bilgi verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bu sorunun yanıtı üniversiteden üniversiteye değişir. Bu o bölümün yaptığı anlaşmalara ve üniversitenin aldığı hibe miktarına bağlıdır. Üniversitenizin ilgili erasmus sayfasından (eğer paylaşmışlarsa) bu sayılara ulaşabilirsiniz.

      Sil

Sorularınız tarafımca incelenip cevabıyla birlikte yayınlanır.
Anlayışınız için teşekkür ederim.