Almanya - Deutsche Bank Bloke Hesap Açma

Merhaba arkadaşlar,

Deutsche Bank'ta bloke hesap açma adımlarını yazıyor olacağım. Fakat öncelikle şunu belirtmeliyim ki işlemler yıllar içerisinde değişiklik gösterebildiğinden güncel bilgi için ön araştırma yapınız.





1. Başvuru Formu Temin Etme

Başvuru formunuzu Deutsche Bank'ın International Students sayfasından temin ediyorsunuz.

Aşağıdaki adrese tıklayarak ilgili sayfaya erişebilirsiniz. Belgeler "Forms" başlığı altındadır.

https://www.deutsche-bank.de/pfb/content/privatkunden/konto_international-students-en.html#myaccordion_10766

Not1: Başvuru formu her yıla özel olarak yinelenmekte, dolayısıyla dosyayı burada paylaşmıyor güncel olanını kendi sitesinden indirmenizi tavsiye ediyorum.

Not2: Formun Ingilizcesi ve Almancası bulunmakta, tercihinize göre herhangi birini indirebilirsiniz.

Not3: Eskiden başvuru formu için db.student@db.com adresine mail atılarak başvuru formları talep edilmekteydi, artık buna gerek kalmadı.

2. Başvuru Formunu Doldurma

Bu oldukça önemli bir aşama öyle ki en ufak hata da red alabilirsiniz. Dolayısıyla çok dikkatli bir şekilde doldurmanızı tavsiye ediyorum. Örneğin; Tamamıyla doğru doldurulmuş bir formda Amerikan vatandaşı mısınız ? sorusu için Hayır'ı işaretlemiş fakat Amerika'da mı doğdunuz ? sorusunu işaretlemeyi es geçmiştim. Başvurum sadece bu eksik bilgi sebebiyle reddedildi ve tekrar başvuru formu doldurup göndermem istendi.

Formu doldururken;
  • Sayfanın en üstünde yer alan "Branch Number", "Customer Number" ve "BLZ" alanlarını boş bırakıyorsunuz.
  • 1. Kısımdaki kişisel bilgilerinizi eksiksiz dolduruyorsunuz.
  • 2. Kısımdaki alana dokunmuyorsunuz.
  • 3. Kısımdaki alana dokunmuyorsunuz.
  • İsterseniz 4., 5. ve 6. kısımları dikkatlice okuyabilirsiniz.
  • 7. Kısımda gideceğiniz üniversitenin adını ve alt satırına bulunduğu şehri yazıyorsunuz. (Eğer gideceğiniz okul henüz belli değilse boş bırakılabilir.)
  • 1 Senelik vize alacaksanız alt kısımda bulunan parasal miktarları değiştirmiyorsunuz. Eğer 1 seneden daha az vize alacaksanız, alacağınız vize ayı * belirtilen aylık miktar kadarını kutucuktaki alana yazmalısınız. Örneğin 6 aylık başvuru için; 6*670 den 4,020 Euro yatırılabilir. (50 Euro işlem ücreti ek olarak yatırılmalı; 4,070)
  • 8. Kısımda internet bankacılığını kullanmak istiyorsanız kutucuğa tik atınız.
  • 9. Kısım size kalmış.
  • 10. ve 11. Kısımlara imzanızı atarak form doldurmayı tamamlamış oluyorsunuz.
  • 12. Kısım bankanın dolduracağı kısımdır kesinlikle dokunmayınız.
deutschbank bloke hesap
Örnek Doldurma 1
deutschbank bloke hesap
Örnek Doldurma 2
deutschbank bloke hesap
Örnek Doldurma 3

3. Formu Konsolosluğa Onaylatmak için Randevu Alma

Doldurulan form Almanya'ya gönderilmeden önce konsolosluk tarafından doğrulanmalı ve mühür basılmalı. Bunun için gideceğiniz konsolosluğun "Hukuk" bölümünden öncelikli olarak randevu almalısınız. Randevu alırken
  • Bu adrese tıklayarak randevu alma sayfasına erişiniz.
  • Açılan sayfada ileri diyerek bir sonraki sayfada "Belge Düzenleme ve Tasdik İşlemleri" için ileri deyiniz.
  • Bloke hesapla ilgili daha fazla detay butonuna tıklayarak güncel işlemlere erişebilirsiniz.
  • Randevu tarihi seçiniz, ilgili bilgileri doldurunuz ve formu submit ederek randevu kaydınızı oluşturunuz.
4. Konsolosluğa Onaylatılacak Belgeler
  • Banka hesabı başvuru formu
  • Öğrenim göreceğiniz okuldan almış olduğunuz kabul belgesi. (Henüz yoksa eksik kalabilir.)
  • Pasaportunuzun aslı ve fotokopisi
Not: 20 Euro işlem ücreti konsolosluk tarafından alınmaktadır.

5. Onaylatılan belgelerin Almanya'ya yollanması

Belgeler acilinden gönderilmelidir. Onaylatır onaylatmaz konsolosluğun karşısında bulunan (Istanbul) DHL ofisinden hemen belgelerinizi gönderebilirsiniz. 100-160 lira arası bir masraf tutmakta.

Gönderilecek adres başvuru formunun üzerinde yer almaktadır.

6. İnceleme Süreci

Eğer tüm işlemlerinizi eksiksiz olarak gerçekleştirdiyseniz belgeleriniz bankaya ulaştıktan tam 1 hafta sonra size hesabın açıldığına dair bilgilendirici bir mail gelecektir. Örneğin; 1 Ocak'ta belgeleri DHL ile yolladınız. 2 Ocak'ta belgeler bankanın eline geçti. 9 Ocak'ta size mail gelecektir.

7. Hesap Açıldıktan Sonra Parayı Yatırma

Gelen bilgilendirme mailinde adınıza hesabın açıldığı ve hesaba ait detaylar yazacaktır. Dilediğiniz yöntemi kullanarak parayı aktarabilirsiniz. Ben Yapı Kredi'nin internet bankacılığı üzerinden "Swift" işlemi gerçekleştirerek paranın tamamını aktardım.

8. Parayı Yatırdıktan Sonra Onay Süreci

Bu işlemde yaklaşık olarak 4-7 gün içerisinde tamamlanıyor. Size bir mail ile hesabınıza paranızın yattığını ve belgenin ayrıca konsolosluğa gönderileceğini söylüyorlar. Bu maille gelen dosyanın çıktısını alıp vize başvuru evraklarınıza ekleyiniz.

Sorularınız için sayfanın üst sol kısmında bulunan sosyal ağ linklerinden dileğinize tıklayarak iletişime geçebilirsiniz.



25 yorum:

  1. Merhaba bende başvurumu,formu göndererek yaptım fakat sonrasında adresiniz eksik bize adresinizi bildirin diye bir mail geldi.Bende bu maile adresimi yazarak cevap verdim.Sizce bnden yenidenmi form doldurmamı istediler?Pasaportum konsoloslukta böyle ise bunu yapmam çok zor.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    NoReply tarzı bir mail adresinden ileti geldiğini düşünüyorum dolayısıyla o maile cevap vermeniz bir şey ifade etmez. Mailin içeriğinde bize postayla tekrar eksiksiz doldurulmuş bir şekilde yollayın diyor olmalılar. Şu adrese gelen maili forward ederseniz daha fazla yardımcı olabilirim: csvolkandemir@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. merhaba benim bu bankadan hesap açma işlemini bana teklifi sunulan yurt işlemlerimin tamamlanabilmesi adina teminat ücretini yatırmak için yapmam gerekiyorda acacagim hesapten cekeceklermis bu durum icinde bloke hesap acmam dogru olur mu bir fikriniz var mi bu konuda?

    YanıtlaSil
  4. Hesabın bloke olmasını genelde sizin yurtdışında geçiminizi garantiye almak adına isterler. Bunuda genelde vize başvurusunda bu şekilde olmasını talep ederler ki 1 ay sonra tüm paramı bitirdim, devlet bana bakmak zorunda ülkeme de dönemiyorum diye zırlama diye. Sizden hesap açmanızı isteyen kuruma mail atarak hesabın bloke olup olmamasını sorunuz.

    YanıtlaSil
  5. Volkan Bey iyi aksamlar. Blogunuzdaki yazilarinizi okudum.Bloke hesabi bende d.bank'tan acmayi dusunuyorum.Size sorum olacak basvuru formundaki bilgilerle ilgili.
    1)Maiden name kismini bos mu biraktiniz?
    2)Tax kismini 1.bolumde ne yaptiniz?
    3)7.kisimda bulunan credit balance kismini 6 ay oldugu icin 4020 yaptim. Peki onun altinda bulunan 670 euro yazan kisimlari dolduracak miyim? Dolduracaksam ne yazacagim.
    Son olarak kalici adresim samsun gozukuyor ama belgeleri gonderirken istanbuldan gonderecegim. 10.kisimdaki yerde town city kismini Kadikoy/Istanbul yapsam bir sikinti olur mu?
    Cevaplayabilirseniz cok sevinirim. Tekrardan iyi aksamlar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      1. Evet (Evli bir bayan iseniz, kızlık soyadınızı giriniz.)
      2. Dokunmuyorsunuz.
      3. Sadece 4020'yi değiştirmeniz yeterli, diğer kısımlara dokunmayınız.
      4. İmzayı attığınız an ki bulunduğunuz yeri yeri yazıyorsunuz. Çokta önemli bir şey değil.

      Sil
  6. arkadaşlar merhaba 9.kısımda ne demek istiyor ?

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,başvuru formunda değişiklikler var bunları nasıl doldurmamız gerekiyor?

    1. kısıma country bolumunun altına I am resident for tax purposes in Germany only ve I am resident for tax purposes in the following country outside of the germany yazıyor. hemen altında ise ülke ismi ve TAX ID number or identificatino number in this country diye bilgi girilme yeri yapılmış.

    2. 7.Kısımın devamına Inıtıal products contracts(to be continued) kısmına
    Disposition above a sum of £0.00*/...... £* (basic sum) from the blocked balance are only possible with the special agreement of the blocked beneficiary.

    diye kısım gelmıs bu kısımları nasıl doldurmamız gerekıyor?

    Sımdıden çok tesekkurler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. ) Türkiye'de vergi mükellefi isen ikinci seçeneği seçip vergi numaranı yazman gerekecek. Vergi numaranı şu linkten sorgulayabilirsin. https://intvrg.gib.gov.tr/index.jsp?gn=vkndogru

      2.) Boş bırakınız

      Ben teşekkür ederim.

      Sil
  8. Merhaba Volkan Bey, hesabımı açtırdım, parayıda dün swift işlemi ile gönderdim aradan 4-7 gün gçemeden bu sabah hemen mail geldi ve mailde paramın hesaba geçtigini soyluyor deutsche bank birde işte aylı k670 euro çeekbıleceıgmden fılan bahsedıyor ama bu belgenın konsolosluga gıdecegınden bahsedılmemıs hiç? bu bir sıkıntı oluştururmu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Hesaba vize almanız için gerekli olan miktarı yatırdığınız bilgisi, okulunuzun bulunduğu şehirdeki ausländerbehörde'ye (Yabancılar Şubesi) banka tarafından bildirilir ve onlarda bu bilgiyi vizeye başvurduğunuz konsolosluğa iletirler ve diğer koşullarınızda tamsa vizeniz onaylanır. Size maille haber verdilerse bir sıkıntı oluşmaz.

      Sil
  9. Volkan Bey merhabalar,
    Bilgilendirici yazınız için teşekkür ederim öncelikle.
    Ben de yüksek lisans için hesap açma gereği duydum. İnternetten formu bulup doldurdum. Formda 'A prepaid envelope (from a private service provider such as FedEx, DHL or UPS)' şeklinde bir ibare var. Bu tam olarak ne amaçla isteniyor. Zarfı içeride mi mühürlemek gerek? Siz DHL ile göndermek gerektiğinden bahsetmişsiniz, ben İzmir Konsolosluğuna başvuracağım. Bu gönderim işini onlar mı yapıyor yoksa biz mi yollayacağız?
    Ayrıca eklenecek belgeler arasında 'Evidence of the source of your funds' derken banka hesap dökümü tadında bir şeyden mi bahsediliyor ve şart mıdır?
    Son olarak İzmir Konsolosluğunun online randevu bölümünde bu işlemlerle ilgili bir randevu alanı bulunmuyor. Randevusuz çalışıyor olabilirler mi? Vize başvuru tarihim 11 Ağustosta, o zamana kadar hesap açma işlemini tamamlama şansım var mıdır? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yeni istenen bir şey geçen sene bu uygulama yoktu o nedenle tam olarak sebebini bilemiyorum, fakat yazıldığı üzere DHL'e gidip posta zarfını hazırlatıp ağzını kapatmadan konsolosluğa götürün, sanırım onlar kapatıp mühürlemek isteyecekler ve sana geri vereceklerdir. Daha sonra bu konuda tecrübelerinizi bizle paylaşırsanız memnun olurum.

      Gönderim işini sizin yapacağınızı sanıyorum.
      8bin euroyu nasıl nereden temin edeceksin ispatlaman isteniyor, bu da yeni eklenen bir madde. Yatıracağın tutar banka hesabında ise hesap dökümü alabilirsin. Zorunlu olup olmadığını bilemiyorum, dediğim gibi bu da yeni. Lütfen konsolosluğa sorup bilgi alınız.

      Böyle bir seçenek yoksa randevusuz çalışma olasılığı yüksek, kaldı ki izmir için randevusuz çalışabileceklerini düşünüyorum.

      Bankada hesap açma işlemleri (dosyaların gönderimi, hesabın açılması, hesaba para aktarılması ve onaylanması) ortalama 2 hafta sürmekte. 20 Temmuz'da Banka'nın eline geçeceğini varsayarsak 27 temmuz gibi size hesabın açıldığını bildirirler, aynı gün hesaba parayı yatırdığınızı düşünürsek 4-5 ağustos gibi en geç onay maili almış olursunuz.

      Sil
    2. Merhabalar,

      19 Temmuzda randevusuz bir şekilde İzmir Alman Konsolosluğuna gittim. Kapıda yarım saat kadar bekledikten sonra içeri aldılar. Randevu almadan işlemi halledebildim. Giderken yanımda bahsedilen o zarfı götürmedim ve konsolosluğun ardından DHL'e gidip bankaya yolladım. 20 temmuzda bankaya ulaştı ve bugün bankadan mail geldi.

      Maalesef başvurum reddedilmiş çünkü bahsettiğim 'Evidence of the source of your funds' bölümünde istenen account statement kısmına eklenmesi gereken hesap bildirim cetvelini eklemeden yolladım.

      Gelen mailde bu belgenin eksik olduğunu ve başvurumun reddedildiğini söylüyor. Hesap açmak için yeni bir set başvuru belgesinin yollanması gerektiğinden bahsediyor.

      Ben de yarın çok acıtsa da tekrar Konsolosluğa gideceğim ve bütün süreci baştan tekrarlayacağım. Umarım bu sefer sorun olmadan hesap açılır zira vize randevum 11 ağustosta.

      Sil
    3. Merhaba Onur Bey,

      Bilgilendirmeleriniz için çok teşekkürler. Keşke kabul edilmiş olsaydı başvurunuz. Yeni göndereceğiniz sette banka hesap dökümünü eklemeyi unutmayın ;)

      27 Temmuz'da belgeleri gönderdiniz sanıyorum. Ya ucu ucuna elinize geçer ya da 1-2 günle kaçar. Umarım vaktinde gelir. Şansınız bol olsun !

      Sil
  10. Merhabalar. Onurcan Bey İzmir başkonsolosluğuna ikametiniz dolayısı ile mi gittiniz? Benim ikamet yerime göre Ankara da bulunmam gerekmekte fakat eğitimim dolayısı ile Ağustos ayı içerisinde form tasdiklerini yapmam lazım. İzmir konsolosluğuna gittiğim vakit belge tasdiklerini yaptırabilir miyim bilginiz var mı acaba?

    Teşekkürler,
    Kaan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Onurcan bey yerine ben cevap vereyim, belge tasdikleri için ikametgah bölgesi farketmez. İzmir konsolosluğuna gidebilirsiniz, yine de içim rahat olsun diyorsanız konsolosluğu arayarak sorabilirsiniz.

      Sil
  11. Hocam tek bir sorum olacak 1 yıllık dil kursu vizesine başvuru yapacağım bu banka formunu doldururken isimlerimizdeki noktalama işaretlerine dikkat etmemiz gerekiyor mu mesela benim soyadım GÜLLÜ şeklinde yazdım almancada ü ve ö var ama o form ingilizce emin olmak istiyorum. Aynı şekilde nişanlımın ismide GÖKSU şeklinde yazsam ?

    Buna ek olarak tek bir zarfta 2 dosya göndermemiz sıkıntı yaratırmı 2 kişi başvuracağız bu konuda bir bilginiz var mı acaba ?

    -Ve sağlık sigortası konusu şimdi ben sofyada yaşıyorum son 8 yıldırda buradaydım herkesin dediği 30 bin euroluk sağlık sigortasını 1 yılllık kurs için yaparken 1 yıllık mı yapmam gerek yoksa 6 aylık yapsam zaten oraya gidince sağlık sigortası yaptırmamız gerektiği için kabul ederler mi bu konuda bir bilginiz var mı ? Sofyayla bağlantısı şu burada sordum fiyat ortalama olarak 300 € civarı (1 yıl için) eğer türkiyeden yapsam burdaki konsolosluk sıkıntı çıkartabilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hocam,
      Tek bir soru demişsiniz ama bir kaç soru olmuş :) Bilemediğim kadarıyla cevaplamaya çalışayım.

      1. İsim ve soy isimlerinizi pasaportunuzda bulunduğu şekliyle yani orijinal haliyle yazınız.
      2. Bu konuda net bir bilgim yok ama şahsen sıkıntı yaratacağını sanmıyorum, başvurular tek posta olarak bireysel olarak gerçekleştirilir gibi bir açıklama yok. Birlikte gönderin bence.
      3. Bir(1) yıllık vize için başvuracağınızdan sağlık sigortanızında vize başlangıç ve bitiş tarihlerini kapsaması gerekir dolayısıyla sağlık sigortasını da 1 yıllık yaptırmalısınız. Yalnız bu vize için formalite bir adım, daha sonra Almanya'da sizin de bahsettiğiniz üzere özel sigorta yaptıracaksınız.
      4. Sigorta şirketlerinin şartnamelerini bilemiyorum fakat şunu söyleyebilirim ki Türk vatandaşı iseniz Türkiye'de ki bir sigorta firmasından daha ucuza bir sağlık sigortası yaptırabilirsiniz. Bulgar vatandaşı iseniz bu konuda araştırma yapmanızı ya da direkt sigorta şirketini arayarak sormanızı öneririm. Konsolosluk için sigortanın 30 bin euro teminatlı olması yeterli A ya da B ülkesinden önemli değil.

      Sil
    2. Bilgiler için çok teşekkür ederim evet aynen dediğiniz gibi pasaport üzerinde yazan isim ile aynı olması gerekmeteymiş. Buna ek olarak Deutsche Bank'in sosyal medya hesabından oluşturduğum destek talebine cevap geldi ve her başvuru için ayrı ayrı evraklar istemekteler :) İlginç ama diyecek bir şey yok her ülkenin bir yoğurt yiyişi var demekki :)

      Sanırım aşşağı yukarı her şeyi hallettim gibi ama kafama takılan 1 - 2 soru daha var eğer zamanınız olursa cevaplarsanız çok memnun olurum.

      1- Başvurumu yaptığım dil kursunun en boş ve bana uyan programı kasım ayında başladığı için ona başvuru yaptım ama 2017 programı tam olarak hazır olmadığından vhs'deki direktör bana olası kurs tarihlerini ve bunlara katılabileceğimi bildirir bir davetiye yollamış yani davetiyemdeki kurs sadece 1 aylık bu bir sorun yaratır mı acaba ? İlla 3 aylık olacak diye bir şart varmıdır sonuçta parayi yatiricağım o kurlar açıldıkça onlara kayıtlanacağım?

      2- Şu an için kalacak yer sorununu halletmediğim için vize başvurusunda herhangi bir kira sözleşmesi göstermesem sorun yaratır mı ? Gerekli evraklar içerisinde o belge zaten gözükmüyor bile.. Zaten Sofya Alman başonsolosluğu tamamen farklı çalışıyor :)


      Bilgiler için şimdiden çok teşekkür ederim allah razı olsun :)

      Sil
    3. Bireysel başvuru konusunda bizi aydınlattığınız için biz teşekkür ederiz. Resmi bir yetkinliğim yok, burada kendimin ve sizlerin tecrübelerine istinaden cevaplar vermeye çalışıyorum.

      1. Hayır bir sorun teşkil etmez, siz yeter ki o davetiye ile 1 ayık dahi olsa Almanya vizesi alın. Daha sonra Almanya'ya gittiğinizde Yabancılar şubesine (Auslanderbehörde) giderek gerekli belgelerle (Banka dökümü, davetiye mektubu, kira sözleşmesi vb.) vizenizi uzatacaksınız.

      2. Yanılmıyorsam vize başvuru formunda kalacağınız yeri yazmanız gerekiyor, henüz belli olmadığı için gideceğiniz dil okulunun adresini, varsa yurt adresini yazın. Sizden kira sözleşmesi istemeyeceklerdir dolayısıyla vize görüşmesinde o belgeye gerek yok.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir, kolay gelsin :)

      Sil
    4. Rica ederim sağladığınız bilgiler için sizede teşekkürler :) Cuma günü evraklarımı pazartesi günü saat 12:00'da teslim edilecek şekilde yolladım ve bugün itibarı ile ellerine ulaştı bakalım sonrasında neler olacak inşallah eskik evrak var demezler bulgarca olan banka hesap özetimi bile ingilizceye çevirttirerek yolladım ki yarın bir gün bana biz bunu anlamadık demesinler diye :)

      Birde yukarıda vergi numarası ile alakalı bir şey gördüm ben o kısıma tc kimlik numarasını yazdım ama vergi dairesinin sitesindede aynı şekilde hem tc kimlik hemde vergi no çıkıyor sanırsam aynı şey ama tam emin olamadım siz öyle yazdınız diye :) Sıkıntı yaratır mı ?

      Sil
    5. TC Kimlik numarası aynı zamanda vergi numarası yerine de kullanılabiliniyor. Herhangi bir sıkıntı olmaz. :)

      Sil
  12. Merhaba benim bugun Almanya'daki bir okuldan yuksek lisans kabul mektubum geldi. Cagri merkezini aradim ve oradaki adamin dedigine gore 1 yillik miktarda bloke hesap actirmam yeterli olur dedi. Ancak ogrenim suresi 2 yil o yuzden kafam karisti. su anda 16.000 euro mu yoksa 8600 euro mu yatirmam gerekiyor bloke hesaba eger actirirsam?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Bloke hesab için yatırmanız gereken miktar en az bir (1) dönemlik olmak üzere istediğiniz kadar yatırabilirsiniz. Minimum tutar (güncel aylık miktar*6) ile 6 aylık vize alırsınız. 12 aylık miktar yatırırsanız 12 aylık vize alırsınız. Fakat 12 aydan fazla vize veriyorlar mı bilemiyorum, 16bin euro yatırsanız da 12 aylık vize verebilirler, sonra vize uzatmak istediğinizde tekrar para yüklemenize gerek kalmaz. Maddi durumunuza göre siz tercih yapın.

      Sil

Sorularınız tarafımca incelenip cevabıyla birlikte yayınlanır.
Anlayışınız için teşekkür ederim.